لینک فایل<تحقیق در مورد کمرويي و نقش منفي آن در فرايند ياددهي >

تحقیق در مورد کمرويي و نقش منفي آن در فرايند ياددهي ,کمرويي و نقش منفي آن در فرايند ياددهي,دانلود تحقیق در مورد کمرويي و نقش منفي آن در فرايند تحقیق در مورد کمرويي و نقش منفي آن در فرايند ياددهي دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تحقیق در مورد کمرويي و نقش منفي آن در فرايند ياددهي .را مشاهده می نمایید .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 15 صفحه

قسمتی از متن .doc :

‏2

‏کمرويي و نقش منفي آن در فرايند ياددهي- ‏يادگيري

‏تاريخچه استفاده از کلمه کمرويي

‏فرهنگ لغت انگليسي ‏آكسفورد مي گويد كه اولين استفاده ي ثبت شده از اين لغت در يك شعر آنگلوساكسون بوده ‏است كه حدود هزار سال بعد از ميلاد مسيح سروده شده است . در آن شعر معني اين لغت " ‏به سهولت ترسانده شده " است. " كمروبودن " نشانگر صفت فردي است كه " به خاطر ترسويي ‏، احتياط كاري و بي اطميناني ، نزديك شدن به او مشكل است . " فرد كمرو" هشيارانه از ‏مواجهه با افراد يا چيزهايي مشخص يا انجام كاري همراه آنان بيزار است. " در گفتار ‏يا كردار خود ملاحظه كار است ، از ابراز وجود بيزار است و به طور محسوسي ترسو است. ‏ممكن است فرد كمرو " كناره گير يا بي اعتماد باشد و يا شخصيتي پرسش انگيز ، بي ‏اعتماد و مشكوك داشته باشد." فرهنگ لغت" و بستر"كمرويي را به عنوان " ناراحت بودن ‏در حضور ديگران " تعريف مي كند.

‏كمرويي در ميان دانش آموزان خردسال شايعتر از ‏بزرگسالان است . بسياري از بزرگسالاني كه خود را غير كمرو مي بينند با برنامه ريزي ‏، بر كمرويي دوران كودكي خود غلبه كرده اند ، معهذا تحقيق ما مؤكداً اين باور را كه ‏كمرويي فقط عارضه ي دوران كودكي است ، رد مي كند. ممكن است اين پديده در ميان

‏2

‏كودكان آشكارتر باشد ، زيرا آنان عموماً نسبت به بزرگسالان در معرض بررسي دقيق تر ‏روزانه اعمالشان قرار دارند. اما كمرويي در ميان بخش قابل ملاحظه اي از جمعيت ‏بزرگسالان ادامه مي يابد.

‏کمرويي از ديدگاه بين فرهنگي

‏کمرويي پديده ي ‏گسترده و متنوعي است که نزد افراد، خانواده ها، جوامع و فرهنگ هاي مختلف معاني ‏متفاوتي دارد. کودک يا نوجواني ممکن است از نظر روان شناسي اجتماعي فردي کمرو باشد، ‏اما از نظر خانواده يا مدرسه به عنوان يک کودک يا نوجوان مؤدب و متين تلقي گردد. به ‏عبارت ديگر بعضي ها افراد کمرو را انسان هايي ساکت، مؤدب و محترم مي دانند و تصور ‏مي کنند که اين قبيل افراد، شهروندان سالم و بي آزاري هستند و برخي نيز افراد کمرو ‏را انسان هايي مطيع، حرف گوش کن، مستعد و مقبول اجتماع مي دانند. بعضي نيز کمرويي ‏را براي دختران امري عادي و صفتي مثبت تلقي مي کنند و آن را براي پسرها يک ويژگي يا ‏منش ناپسند مي دانند، در حالي که کمرويي همان گونه که قبلاً اشاره شد، يک معلوليت ‏اجتماعي و مانع رشد مطلوب شخصيت است و براي هر دو جنس امري است نامطلوب و نابهنجار

‏3

. ‏برخي ديگر، کمرويي را در افراد، بخصوص نزد دختران مترادف باحيا و عفت مي دانند و آن ‏را تأييد، تمجيد و تشويق مي کنند؛ در حالي که «حيا» يکي از برجسته ترين صفات انسان ‏هاي متعالي بوده، شاخص ايمان و بيانگر رشد مطلوب شخصيت است. به بيان ديگر قدرت ‏خويشتن داري امري است ارادي و ارزشمند و برعکس کمرويي پديده اي کاملاً غير ارادي، ‏ناخوشايند و حکايتگر ناتواني و معلوليت اجتماعي است. پديده ي کمرويي در کشورهاي ‏مختلف و از ديدگاه مطالعات بين فرهنگي، حاکميت نظام هاي ارزشي متفاوت و غالب بودن ‏بعضي از اهداف خاص تربيتي در خانه و مدرسه نيز بسيار مهم و قابل توجه است. در ‏بسياري از جوامع غربي که کارگزاران آنها به طور مستقيم و غيرمستقيم مشوق و مروج ‏رقابت هاي گسترده، فزون خواهي هاي فردي، آزادي هاي فوق العاده ي شخصي و سلطه طلبي و ‏لجام گسيختگي فرهنگي هستند، به لحاظ شايع بودن همين انديشه ي خودمحوري، برتري جويي، ‏منفعت طلبي و پرخاشگري در خانواده و کلاس و مدرسه درصد افراد مبتلا به کمرويي فوق ‏العاده کمتر از جوامعي است که کودکان و نوجوانان را به سختکوشي و تلاش، قناعت و ‏سازگاري و تواضع تشويق مي کنند. اما در کشورهايي که مردم عمدتاً با تبعيت پذيري محض